preskoči na sadržaj

Osnovna škola Augusta Cesarca Krapina

Login
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 6. 2011.

Ukupno: 361101
Ovaj mjesec: 2665
Ovaj tjedan: 804
Himna škole

Himna naše škole

Koliko je sati?
Oglasna ploča

Objavljeni vremenici pisanih provjera za drugo polugodište

 

Tražilica
 

Upoznali smo tradicijska glazbala
uz članove Orkestra Ansambla LADO

U školi smo ugostili  članove Orkestra Ansamba LADO -  g. Alana Kanskog, voditelja Orkestra i g. Stjepana Večkovića, glazbenika solista. Poznati multiinstrumentalisti Ansambla održali su za učenike 7. razreda glazbenu radionicu upoznavanja i sviranja tradicijskih glazbala te na vrlo zanimljiv i kreativan način prikazali bogatu hrvatsku baštinu. Radionica je osmišljena i ostvarena suradnjom školske knjižničarke, učiteljice Glazbene kulture i Ansambla LADO.

Ansambl narodnih plesova i pjesama Hrvatske LADO je nacionalni profesionalni folklorni ansambl koji ove godine obilježava 70. godina djelovanja. Osnovan je sa zadaćom i ciljem istraživanja, prikupljanja, umjetničke obrade i scenskoga prikazivanja najljepših primjera bogate hrvatske glazbene i plesne tradicije. Za svoj rad i zasluge u promicanju nacionalne baštine dobio je mnoge nagrade i priznanja.

Ansambl LADO nije samo plesni ansambl. Uz plesne, vokalne i vokalno-instrumentalne koncerte, samostalne koncerte održavaju i Ladarice, Vokalisti Ansambla LADO i Orkestar Ansambla LADO.

Orkestar Ansambla sastavljen je od četrnaest glazbenika - multiinstrumentalista koji sviraju gotovo sva tradicijska glazbala koja postoje na ovim prostorima i sudjeluje na svim koncertima ansambla.*

Glazbenici su u radionici upoznali učenike s brojnim tradicijskim glazbalima od cimbala uobičajenog za sjeverozapadnu Hrvatsku, tambura (bisernice, brača, bugarije, čela), bajsa do mandolina koje predstavljaju glazbenu tradiciju dijela jadranskog područja. Prikazali su i diple, jedinku, dvojnice, trojku, četvorku, sluškinju, strančicu, rog, okarinu, trstenice, gunge, diple bez mješine, šurle, malu i veliku sopilu, lijericu, lončani bas (prdu),  glazbala s mješinama – hercegovački mih, dalmatinski mih, istarski mih, četveroglasne dude, peteroglasne (podravske) dude i gajde. Uz upoznavanje jednostavnih, starih i zaboravljenih glazbala, saznali su i kako i od kojih ih materijala pronađenih u prirodi mogu samostalno izraditi.

Slušajući i upoznajući tradicijska glazbala, susret je brzo protekao. Završio je velikim pljeskom glazbenicima kao zahvala na lijepo i ugodno druženje.

*Dio teksta preuzet s http://www.lado.hr/

Više fotografija pogledajte u fotogaleriji.

 

Radionica stripa s Darkom Macanom

U školi nas je posjetio Darko Macan, poznati književnik, autor stripova, prevoditelj, scenarist, diplomirani povjesničar i arheolog. Održao je radionicu stripa u kojoj su sudjelovali učenici petog razreda.

Darko Macan stripom se bavi od 1988. g. Autor je ili suautor tridesetak albuma. Dobitnik je dviju nagrada vinkovačkog Salona za scenarij i dvaput je bio nominiran za međunarodnu nagradu Eisner za svoj rad na stripu.  Usporedo s crtanjem, piše i strip scenarije za domaće i inozemne izdavače. Paralelno se bavi i prozom. Objavio je četrdesetak priča većinom žanra znanstvene fantastike. Za književni rad nagrađivan je mnogim priznanjima kao što su nagrade Grigor Vitez i SFERA, a osim za djecu piše i za odrasle. Najpoznatija su mu ostvarenja za djecu romani Knjige lažu, Pavo protiv Pave, Žuta minuta te stripovi Vremeplovac, Guja i Zmuja i nezaboravna Borovnica.

Borovnica je serijal stripova o djevojčici koja je drugačija, posebna, glavna s neobičnom frizurom. Smiješna je, razigrana i nestašna, a tek po potrebi može biti i jako dobra...

U radionici su učenici dobili zadatak osmisliti sadržaj stripa čiji je glavni lik bila upravo Borovnica. Prijedloga je bilo mnogo te se o izboru sadržaja i događaja glasovalo demokratski, a g. Macan odabrano je i crtao. Ujedno je učenicima objasnio što je strip i naglasio da je za crtanje potrebno puno prakse, a za pisanje mnogo mašte. S velikim su zanimanjem učenici slušali i gledali nastajanje stripa. Potom su gostu postavili brojna pitanja i za to bili nagrađeni razglednicom. Susret je brzo protekao u ugodnom, neposrednom i duhovitom  ozračju.  Završio je velikim pljeskom, a  za trajnu uspomenu na ovu zanimljivu radionicu ostao je uradak s Macanovim crtežima.

 

Sudjelovali smo u online kvizu školskih knjižničara Kulturna baština 2018

Hrvatska mreža školskih knjižničara i viša savjetnica iz Agencije za odgoj i obrazovanje za stručne suradnike knjižničare aktivno su se uključili u završnicu njenog obilježavanja. Pripremili su kviz za učenike 8. razreda s temom Kulturna baština 2018. Kviz je online proveden u školskim knjižnicama pomoću Adobe Connect komunikacijskog i kolaboracijskog alata. U njegovom provođenju sudjelovala je 31 škola, odnosno 31 stručni suradnik knjižničar iz 13 županija.  Ukupno se uključilo 160 učenika. U našoj školi sudjelovalo je 8 učenika iz 8.b razreda. Učenici su na zabavan način ponovili i stekli nova znanja o bogatoj hrvatskoj kulturnoj baštini čime je potvrđen i slogan kviza - Igrajmo, zabavimo se i učimo. Iz naše županije još su sudjelovale OŠ „Lj. Gaj“ iz Krapine i OŠ Donja Stubica.

Fotografije pogledajte u fotogaleriji.

 

                        Povodom obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige i Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica, u školskoj su se knjižnici provodile različite aktivnosti u svrhu promicanja kulturne baštine te važnosti njene zaštite i očuvanja. Potaknute motom Mjeseca hrvatske knjige (U)čitaj nasljeđe!, stručne suradnice škole – knjižničarka, pedagoginja i defektologinja, osmislile su i ostvarile dvije radionice. 

 

Radionica U knjižnici na krilima mašte - upoznaj svoje izvorište!

U radionici pod nazivom U knjižnici na krilima mašte – upoznaj svoje izvorište! sudjelovala je skupina učenika 5. i 6. razreda. Tijekom radionice učenici su upoznali glagoljicu,  najznačajnije kulturno-povijesne spomenike i kulturna dobra RH kao i tradicijske obrte svog zavičaja s popisa nematerijalne baštine UNESCO-a.

 

Radionica (U)čitajmo legende –(o)čuvajmo baštinu!

(U)čitajmo legende –(o)čuvajmo baštinu! bio je naziv druge radionice u kojoj su sudjelovali polaznici INA-e Klik-Klak. Radionica je ostvarena kroz dva susreta. Prvi dio ostvaren je u školskoj knjižnici, a drugi u Muzeju  krapinskih neandertalaca u suradnji s muzejskom pedagoginjom. Učenici su ponovili najznačajnije kulturno-povijesne spomenike grada Krapine, upoznali legendu o Čehu, Lehu i Mehu, učili o životu neandertalaca i izrađivali torbice od umjetne kože i umjetnog krzna pomoću drvene igle, kamene alatke i rafije.

 

Radionica Glagoljam, glagoljamo!

Glagoljica kao posebnost hrvatske baštine u smislu kulturnog i nacionalnog identiteta promicana je radionicom Glagoljam, glagoljamo! Radionica je osmišljena i ostvarena suradnjom knjižničarke i učiteljice Likovne kulture, a sudjelovali su učenici polaznici Likovne skupine i motivirani učenici 6. i 7. razreda.

 

Razredni projekt Baštinimo bajke Ivane Brlić-Mažuranić

    

Uz promicanje kulturne baštine promicali smo i kulturu pisane riječi i čitanja. Čitanjem naglas ostvaren je razredni projekt Baštinimo bajke Ivane Brlić-Mažuranić u sva četiri odjela 4. razreda. Za njegovo provođenje odabran je lektirni naslov Šuma Striborova.

I ove smo godine sudjelovali u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanjaOvogodišnji kviz nosio je naziv Do baštine na krilima mašte!, a za ispunjavanje on-line upitnika trebalo je pročitati knjige Snježane Babić Višnjić Andautonac, Nene Lončar Sve o Evi Melite Rundek Letači srebrnih krila te koristiti online enciklopedije i leksikone. Njegovo provođenje u školi ostvareno je suradnjom učiteljica Hrvatskog jezika i školske knjižničarke. Sudjelovali su učenici 6. a, 6. b i 7. a razreda. Školska pobjednica je Edita Pospiš, učenica 6.a razreda.

 

Pričaonica i radionica u suradnji s Gradskom knjižnicom Krapina

  

Nastavljena je i suradnja s Gradskom knjižnicom Krapina te su ostvarene dvije radionice. Pričaonica je dogovorena suradnjom knjižničarki iz Gradske knjižnice, školske knjižničarke i učiteljice 4. b razreda, a likovna radionica suradnjom knjižničarki iz Gradske i školske knjižnice te učiteljice Likovne kulture. Knjižničarke Gradske knjižnice gostovale su u školi i održale pričaonicu u 4. b razredu čitajući priču Kovačeva predionica Štefanije Bernas Belošević iz njezine zbirke pripovijedaka Na zagorskim stazama. Čitanju priče pridružila se i svjetski poznata esperantistica i književnica Spomenka Štimec,  nećakinja Štefanije Bernas Belošević. Učenike je pobliže upoznala sa životom i književnim radom svoje rođakinje. U likovnoj radionici Od kockice do Krapine na gotici sudjelovali su učenici 7. a razreda. Radionica je održana u Gradskoj knjižnici. Tom prilikom učenici su upoznali i oblikovali slova na gotici, zaboravljenom pismu Europe od 12. do 15. stoljeća.

Fotografije pogledajte u fotogaleriji.

 

Književni susret s Nenom Lončar

Povodom završetka Mjeseca hrvatske knjige u našoj je školi 20. i 23. studenog gostovala nagrađivana književnica za djecu i mlade - Nena Lončar. Održala je tri susreta za učenike razredne nastave matične i područnih škola.

Književnica je učenike upoznala sa svojim djelima, nagradama, temama iz svakodnevice o kojima piše. Uz ljubav prema knjizi i čitanju istaknula je i važnu ulogu empatije. Također je učenicima naglasila da nikada ne odustaju od onoga što im unutarnji glas govori,  bez obzira što to zahtijeva puno rada i napora.

Nakon uvodnih riječi knjižničarke, učenice 3.b razreda poželjele su autorici dobrodošlicu recitacijama Čemu služe bake i djedovi što je bio i uvod u predstavljanje knjige Usvojili smo baku i djeda.  Književnica je pričajući o romanu, u kojem suprotstavlja moderan način života s tradicionalnim, učenike potaknula na aktivno sudjelovanje i promišljanje. Tijekom razgovora učenici su istaknuli važnost ljubavi, brižnosti, mudrosti i strpljenja koje im pružaju njihovi bake i djedovi. Upoznajući ih i sa šaljivom pričom Bajka o šeširu koji je imao čovjeka, ukazala je na izvrnute vrijednosti svijeta u kojem živimo. Družeći se s književnicom i dobivajući odgovore na brojna brojna pitanja, vrijeme je proletjelo.

Na susretu s drugim razredom, književnica je održala pričaonicu i tako predstavila knjigu Konradova prodavaonica ptica. U ovu suptilnu priču uključila je i učenike koji su po njenu završetku razmišljali o poruci djela. Pri tom su istaknuli kako ih je Konrad naučio da ne moraju posjedovati pticu i oduzimati joj slobodu da bi uživali u njenom pjevu. Književnica je pričom ukazala da se ničija sreća ne bi smjela graditi na tuđoj nesreći.

Na kraju susreta učenici su velikim pljeskom zahvalili književnici na ugodnom i maštovitom druženju poželjevši ponovni susret. Intervju naših novinara s književnicom bit će objavljen u školskom listu.

Fotografije pogledajte u fotogaleriji.

preskoči na navigaciju