preskoči na sadržaj

Osnovna škola Augusta Cesarca Krapina

Login
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 6. 2011.

Ukupno: 405646
Ovaj mjesec: 262
Ovaj tjedan: 199
Himna škole

Himna naše škole

Koliko je sati?
Oglasna ploča

 

 

Tražilica
 

Dan škole

Ovu ćemo školsku godinu pamtiti po mnogim nepredviđenim događajima koji su sa sobom donijeli brojne i nove izazove među kojima je i održavanje nastave na daljinu. 

Za razliku od prijašnjih godina kada smo Dan škole slavili školskim priredbama, izložbama, radionicama, sportskim igrama i pri tom se ponosili brojnim postignućima, ove smo godine i Dan škole obilježili virtualno.

Pogledom u prošlost prisjetili smo se navedenih proslava i obilježavanja Dana škole! 

Virtualnu prezentaciju možete pogledati klikom na poveznicu te se s nama prisjetite lijepih i nezaboravnih školskih dana!

 

Uz Svjetski dan kulturne raznolikosti

Glavna skupština UNESCO-a usvojila je 2001. g. Opću deklaraciju o kulturnoj raznolikosti čiji je cilj pomoći državama da u vlastitim sredinama, poštujući i promičući kulturnu raznolikost, stvore uvjete za dijalog kultura i civilizacija u uvjetima globalizacije. Svjetski Dan kulturne raznolikosti proglašen je 2002. godine. Promicanjem kulturne baštine i njene raznolikosti nastoji se potaknuti istraživanje, razumijevanje i zaštita njezine jedinstvene vrijednosti kao i promišljanje o njenom značenju u našim životima. Kulturna baština omogućuje nam da bolje razumijemo prošlost te da na taj način ujedno stvaramo čvrsto polazište za zajedničku budućnost.

Navedenu manifestaciju obilježili smo aktualnom nastavom na daljinu s ciljem promicanja i čuvanja od zaborava naše bogate kulturne baštine. U ostvarivanje aktivnosti uključili su se učenici 3. b i 4. b razreda uz podršku svojih učiteljica Nevenke Puh Malogorski i Tihane Smrekar, a na poticaj školske knjižničarke. Učenici su imali zadatak izraditi oblak riječi i na taj način istaknuti pojmove vezane uz prepoznatljivu i znamenitu kulturnu baštinu našeg grada. Primjenom novog digitalnog alata ujedno su ponovili i vizualno prikazali razumijevanje vrijednosti i raznolikosti bogatog kulturnog nasljeđa svog grada.

U fotogaleriji možete vidjeti njihove pojedinačne uratke ili putem poveznice pristupiti  interaktivnom sadržaju O Krapini uz Svjetski dan kulturne raznolikosti.

 

Uz Noć knjige

Organizacijom Noći knjige - Dan hrvatske knjige i Svjetski dan knjige i autorskog prava -  objedinjeni su u jedinstvenu manifestaciju. Noć knjige pokrenuta je 2012. godine, kako bi se barem na jedan dan govorilo o čaroliji stvaranja knjiga, poticalo kulturu čitanja i dalo poticaj razgovoru o važnosti knjige u suvremenom društvu. Ove godine održana je deveta Noć knjige s temom Knjige koje su mijenjale svijet!

Navedenu manifestaciju obilježili smo aktualnom nastavom na daljinu. Vezano uz ovogodišnju temu, provedena je aktivnost u kojoj su sudjelovali učenici 6. a, 6. b, 8. a i 8. b razreda, a osmišljena je i ostvarena suradnjom školske knjižničarke Gordane Gregurović Petrović i učiteljice Hrvatskog jezika Kornelije Hanžek. Učenici su imali zadatak odabrati knjige i obrazložiti zašto su ih baš one inspirirale i potaknule na pozitivne promjene i promišljanja te ih ovim putem žele preporučiti i vama. Uz brojne naslove koje su izdvojili, kao što su Ljepotica i zvijer, Crvenkapica, Dnevnik Pauline P., Trojica u Trnju, Zagrebačka priča, Duh u močvari, Hobbit, Doričin dnevnik, Dnevnik Anne Frank, Šaljive narodne priče,  Alkar… predstavljamo i njihova obrazloženja za neke druge odabrane knjige… Nadamo se da ćete slijediti njihove preporuke te posegnuti za navedenim naslovima! Neka knjige i vaš svijet promjene nabolje!

Noć knjige obilježena je i kvizom koji je pripremila školska knjižničarka za učenike od 3. do 8. razreda na stranicama virtualne knjižnice naše škole. Brojni učenici rado su se odazvali pozivu i sudjelovali u kvizu te na zabavan način provjerili svoje znanje o navedenoj manifestaciji kao i o poznavanju pojmova iz knjižničarstva. Povratne informacije o uspješnosti dobili su svi sudionici.

Priče za laku noć za mlade buntovnice – izrazito mi se svidjela ova knjiga zato što u njoj postoje opisi više od sto izvanrednih žena koje su svaka na svoj način promijenile svijet. Pokazale su i dokazale da mnogo ljudi sanja o nečem, no samo će hrabri pojedinci i ostvariti taj san.

Zbirka maraka – svidjelo mi se to što su dva prijatelja skupljali marke iz cijelog svijeta te koliko su bili sretni kada su našli one rijetke. Pripovijetka je poučna, poručuje nam da nikada ne optužujemo druge ako nismo provjerili što se zapravo dogodilo. To me i rastužilo zato što dva velika prijatelja nisu razgovarala cijeli život jer nisu provjerili što se dogodilo s markama. Kada izgubimo nešto dragocjeno poput pravog prijateljstva, ubrzo shvatimo koliko nam tada nešto ili netko puno znači u životu.

Greška u našim zvijezdama - čitanjem ove knjige shvatila sam kako život nije tvornica koja ispunjava naše želje i kako nije sve uvijek lijepo i onakvo kakvim mi to želimo. Život neće uvijek ispuniti naša očekivanja i ponekad stvari nisu uistinu onakve kakve se čine u našoj glavi. Ponekad nas to slomi i postanemo razočarani pa i tužni. Ipak, to ne znači da moramo dopustiti da nas tuga izjeda do kraja, do našeg posljednjeg daha. I protagonisti ove knjige nalaze  se u teškim vremenima, no ne predaju se. Bore se, ali zajedno i privlače čitatelje svojom odanošću i hrabrošću kao i smislom za humor. Preporučila bih je svim tinejdžerima koji vjeruju u ljubav i imaju hrabrosti boriti se za nju.

Taj hejt u glavi - knjiga koja govori o nejednakosti crnaca i bijelaca koja i dalje traje, ali je prikrivena. Knjiga govori koliko može biti teško izboriti se za dobro i reći istinu. Također govori o temi o kojoj se smatralo da više ne postoji: nejednakosti rasa. Mislim da je potaknula pozitivne promjene jer govori iz perspektive ljudi koji se svakodnevno susreću s nepravdom temeljenom na njihovom vanjskom izgledu. Govori da bez obzira na razlike, svi imamo neke ideale i želju za poštenjem.

Priča o svemiru – ova knjiga podarila mi je drugačiji pogled na svijet. Čitajući ovu knjigu, shvatila sam da smo mi ljudi samo mala bića u tako velikom svemiru. Dok se ljudi na našem planet svađaju, ratuju i bore jedni protiv drugih, svemir stvara čuda. Mi ljudi ne znamo točno kako je nastao svemir, zašto postojimo, što će biti sutra, a ipak se smatramo tako velikim stvorenjima. Ova knjiga nadahnula me da budem zahvalna na svemu oko sebe zato što to sve u trenutku može nestati, ali također iza ove priče stoji veliko znanstveno objašnjenje za sve što se događa oko nas.

Zeleni pas - ova knjiga ima zanimljivu i važnu temu koja se tiče svih uzrasta i ljudi. To je droga. Glavni lik u priči opisuje doživljaje i probleme s kojima se susreće njena obitelj. Knjiga je poučna za sve one koji su se sreli s drogom i koji se bore protiv nje. Navela me da promislim o životu i vrijednostima. Poučila me da ne trebamo popustiti društvu i nekim opasnim stvarima kao što je droga jer droga nikad nije rješenje za naše probleme. Nažalost, u takvim situacijama strada i obitelj.

Dnevnik jedne narkomanke  - razlog zbog kojeg sam odlučio odabrati ovu knjigu je opis problema s kojim se danas susreće sve više mojih vršnjaka, a to je problem s drogom. Sviđa mi se što je knjiga napisana na temelju istinite priče. Knjiga vjerodostojno prikazuje posljedice korištenja droga i nažalost kobne posljedice koje mogu uslijediti zbog predoziranja.

Debela – u knjizi sam prepoznala puno problema s kojima se suočavaju današnje djevojčice, no naučila sam da fizički izgled ne donosi sreću i da nije važniji od toga kakvi smo kao osobe. Također sam naučila da svi u životu možemo biti sretni bez obzira na izgled i veličinu, materijalno dobro koje posjedujemo te da se sve može promijeniti ako se jako trudimo i ako to jako želimo.

Dobar dan, tata – knjiga koja me potaknula na razmišljanje zbog toga što govori o dječaku Dragutinu koji pokušava pronaći svoje prave (biološke) roditelje. Roman ima veoma izraženu pouku: kada nam je teško i želimo odustati, moramo znati da nismo jedini. Ima i druge djece u svijetu koja se bore s istim ili s još težim problemom. Na taj način možemo naučiti lakše rješavati probleme.

Kako je tata osvojio mamu - smatram da ova knjiga potiče pozitivne promjene u životima ljudi koji je pročitaju jer nosi snažnu poruku da se za ljubav vrijedi boriti. Problemi koji se javljaju Antunovoj obitelji kao što su nedostatak novca i problemi na poslu mogu razdvojiti obitelj, a potrebno je samo malo hrabrosti i iskrenosti da bi se obitelj sačuvala.

Charlie i tvornica čokolade - nakon čitanja knjige, čokoladu i mnoge druge stvari gledam na drugačiji način. Često smo razočarani ako ne dobijemo sve što poželimo, a Charlie je bio zadovoljan sa samo jednom čokoladom godišnje. Ovo je jedna od najljepših i najzanimljivijih knjiga koju sam pročitala. Kada mi je teško i želim odustati, često se sjetim te knjige, potrudim se da ne odustanem i da vjerujem jer uvijek se treba nadati i biti strpljiv kao što je bio Charlie. Shvatila sam i da nam mjerilo ne smije biti materijalno bogatstvo zato što mnogi bogati nisu ni sretni ni zadovoljni sobom. U ovom slučaju vrijedi poslovica „Nije bogat onaj koji puno ima, nego onaj koji puno daje.“

Kameni svatovi - preporučila bih svima da pročitaju ovu pripovijetku kako bi saznali koje su najvažnije životne vrijednosti. Sreća - to je zdravlje, mir, ljubav, međusobno razumijevanje, prijateljstvo, ali novac nije mjerilo sreće.

Kraljević i prosjak - osobito me se dojmila zamjena uloga dvaju prijatelja čime je na kušnju stavljeno njihovo poštenje, dobrota i iskrenost. To nam govori što je potrebno da bismo dobro živjeli i bili sretni, a to se nikako ne može kupiti novcem.

Mali ratni dnevnik - knjiga je jako poučna zato što nam govori kako je bilo živjeti u vrijeme rata te bih ju preporučio svima koji je još nisu pročitali. Ponekad se svi naljutimo zbog sitnica i mislimo da zaslužujemo bolje. Moramo razmisliti o svojim postupcima i ne smijemo biti sebični i nezahvalni. Ova knjiga jako je utjecala na moje emocije. Tužno je kako su djeca izgubila svoje djetinjstvo. Rat nije bio rješenje problema, zato svi moramo cijeniti ono što imamo, biti pozitivni i misliti na dobro. Knjiga je vrlo poučna i može utjecati na promjene u svakodnevnom životu, ako mi to želimo. Može utjecati tako da ne budemo: sebični, škrti, bezobrazni, da budemo više suosjećajniji s drugima, tj. moramo biti plemenitiji. Skromnost, dosljednost, pravednost i čestitost mogu biti pozitivne promjene nakon pročitanog ovog djela.

Vlak u snijegu – knjiga koja nam govori da zajedničkim trudom, radom i slogom možemo postići ono što nam se čini nemogućim.

Čudnovate zgode šegrta Hlapića - ta bajka me potaknula da budem bolja osoba, da pomažem drugima i nikad ne odustanem od svog cilja ma koliko god bilo teško doći do njega.

Pale sam na svijetu - ova knjiga nam govori da bogatstvo nije najvažnije u životu, već su nam potrebni prijatelji i obitelj s kojima ćemo graditi svoju sreću.

 

Uz Svjetski dan pripovijedanja i Međunarodni dan dječje knjige

     

Svjetski dan pripovijedanja međunarodna je manifestacija posvećena usmenom pripovijedanju. Obilježava se od 2003. godine u više od 25 zemalja na svim kontinentima. U Hrvatskoj je prvi puta  obilježen 2009. godine. Svake godine na proljetnu ravnodnevnicu priče ožive. Toga dana pripovjedači diljem svijeta pričaju bajke, mitove, legende i raznorazne čudesne doživljaje.

Od 1967. godine rođendan Hansa Christiana Andersena, 2. travnja, obilježava se kao Međunarodni dan dječje knjige (ICBD- International Children΄s Book Day) čiji je cilj promicanje i poticanje čitanja te skretanje pozornosti na dječju knjigu. IBBY (Međunarodno vijeće za dječju knjigu) nevladina je i neprofitna organizacija koja u svom radu na različite načine povezuje djecu i knjige.  Danas ima više od šezdeset zemalja članica među kojima je i Hrvatska.

Navedene manifestacije obilježene su aktualnom nastavom na daljinu. U ostvarivanje aktivnosti uključili su se učenici 2. a, 3. a i 4. a razreda uz podršku svojih učiteljica Andree Herceg, Marije Klasiček i Tamare Šćuric, a na poticaj školske knjižničarke. Povezujući teme i sadržaje ovih dviju manifestacija, učenici su putovali u svijet bajki i priča. Pritom su sudjelovali u Virtualnom festivalu pripovijedanja – Vilinput i/ili online slušali kratke priče poznate dječje književnice Željke Horvat-Vukelja. Osim svojih dojmova (o odslušanim pričama) i asocijacija (uz pojmove bajka/priča, mašta i čitanje), fotografijom su preporučili svoje najdraže knjige. U fotogaleriji možete vidjeti njihov izbor. I vi odaberite svoje omiljene knjige i čitajući ih – uživajte i maštajte!

 

Vužgi lampicu, čitaj i popevaj!

       

Povodom obilježavanja Mjeseca hrvatskoga jezika i Međunarodnog dana materinskoga jezika, u školskoj je knjižnici ostvarena radionica s ciljem promicanja jezične raznolikosti te važnosti očuvanja materinskog jezika kao temelja pismenosti, kulture i nacionalnog identiteta.  

Radionica pod nazivom Vužgi lampicu, čitaj i popevaj! ostvarena je u dva susreta, a osmislile su je i provele stručne suradnice škole – knjižničarka, defektologinja i pedagoginja uz podršku učiteljice Glazbene kulture. Sudjelovali su učenici 5. razreda polaznici INA-e Klik-Klak. Tijekom radionice učenici su putem audio i video zapisa upoznali pjesme na čakavskom, štokavskom i kajkavskom narječju. Pjesmu Kaj Dragutina Domjanića interpretirali su izražavanjem doživljaja, pjesničkih slika i ritma koristeći glazbeni instrumentarij. Igrom Človek, naj se srditi! na zabavan su i kreativan način uz korištenje kajkavskih rječnika ponovili i upoznali kajkavske riječi. Za završnu aktivnost radionice stvarali su pjesme na kajkavskom narječju s odabranim krapinskim motivima. Radionicu su ocijenili zabavnom i poučnom te izrazili želju za sličnim načinima rada i ubuduće.

     

 

Vrata kemije odškrini - za maštu ne brini!

       

Povodom obilježavanja Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica i Međunarodne godine periodnog sustava u školskoj knjižnici i učionici Kemije ostvarena je radionica Vrata kemije odškrini - za maštu ne brini! U radionici koju su osmislile i pripremile stručne suradnice - knjižničarka i defektologinja u suradnji s učiteljicom Kemije sudjelovala je skupina učenika od 6. do 8. razreda. Cilj je bio poticanje pozitivnih stavova prema knjigama i knjižnicama te kemiji i njenoj važnoj ulozi u svakodnevnom životu. Izmjenjivanjem brojnih aktivnosti  od izlaganja,  korištenja različitih izvora znanja, sudjelovanja u kvizu do izvođenja pokusa uz uočavanje i zapisivanje promjena, učenici su stjecali nova znanja i iskustva te razvijali znatiželju, maštu i kreativnost. Radionicu su ocijenili poučnom, zanimljivom i zabavnom te naveli kako su se tijekom radionice osjećali kao znanstvenici.

       

 

U svijetu bajki Ivane Brlić-Mažuranić 

                                                                                               

Učenici 4.b razreda sa svojom su učiteljicom Tihanom Smrekar kroz brojne  aktivnosti ostvarili projekt U svijetu bajki Ivane Brlić-Mažuranić.

Dio projekta ostvaren u školskoj knjižnici obuhvaćao je zajedničko čitanje naglas i obradu lektirnog naslova Šuma Striborova. Čitanje naglas izmjenjivano je različitim aktivnostima s ciljem razumijevanja pročitanog i poticanja mašte.

Što o provedenim aktivnostima u školskoj knjižnici misle učenici najbolje pokazuju njihovi dojmovi:

  • Bilo je jako lijepo, zanimljivo i poučno.
  • Mislim da je takva nastava super. Trebali bi raditi više takvih projekata!
  • Bilo je zanimljivo, jako smo puno naučili, surađivali i zabavili se!
  • Takvo čitanje lektire meni je bilo zabavnije. Sve sam slušao s razumijevanjem.

 

Razredni projekt „Čitajmo naglas, čitajmo zajedno!“

Kultura pisane riječi i čitanja promicana je i u 4. c razredu razrednim projektom Čitajmo naglas, čitajmo zajedno! Za njegovo provođenje odabran je također lektirni naslov Ivane Brlić-Mažuranić. Voditeljica projekta bila je školska knjižničarka uz podršku učiteljice Danice Vlaisavljević. Čitanje naglas izmjenjivano je različitim aktivnostima s ciljem razumijevanja pročitanog, bogaćenja rječnika i poticanja mašte. Završne aktivnosti obuhvaćale su gledanje i analizu istoimenog crtanog filma nakon čega je organiziran kviz i nagrađivanje učenika.

Što o projektu misle učenici i kako su se osjećali, najbolje pokazuju primjeri njihovih mišljenja:

  • Jako mi se sviđao projekt, sve smo razumjeli i međusobno radili!
  • Bilo mi je jako zabavno i poučno! Htio bih to ponoviti jer sam bolje razumio i zapamtio.
  • Bilo je jako lijepo, zanimljivo i poučno. Super sam se zabavio. Sviđalo mi se sve što smo radili! 
  • Mislim da bi ovako trebali češće čitati i upoznati više knjiga! To mi je bilo jedno super iskustvo!

 

I ove smo godine sudjelovali u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanja. Ovogodišnji kviz nosio je naziv Ritam     odrastanja!, a   za ispunjavanje on-line upitnika trebalo je pročitati knjige Jasminke Tihi-Stepanić Ljeto na jezeru Čiču,   Ivane Guljašević   Kuman Drugačija i Vlaste Golub Eva, mala žena te koristiti online enciklopedije i leksikone. Provođenje   kviza u školi ostvareno   je suradnjom učiteljica Hrvatskog jezika Kornelije Hanžek i Martine Petriško te školske   knjižničarke. Sudjelovali su učenici 7.a,   8.a i 8.b razreda. Školski pobjednik je Vito Tušek,  učenik 7.a razreda.

 

Upoznali smo tradicijska glazbala
uz članove Orkestra Ansambla LADO

U školi smo ugostili  članove Orkestra Ansamba LADO -  g. Alana Kanskog, voditelja Orkestra i g. Stjepana Večkovića, glazbenika solista. Poznati multiinstrumentalisti Ansambla održali su za učenike 7. razreda glazbenu radionicu upoznavanja i sviranja tradicijskih glazbala te na vrlo zanimljiv i kreativan način prikazali bogatu hrvatsku baštinu. Radionica je osmišljena i ostvarena suradnjom školske knjižničarke, učiteljice Glazbene kulture i Ansambla LADO.

Ansambl narodnih plesova i pjesama Hrvatske LADO je nacionalni profesionalni folklorni ansambl koji ove godine obilježava 70. godina djelovanja. Osnovan je sa zadaćom i ciljem istraživanja, prikupljanja, umjetničke obrade i scenskoga prikazivanja najljepših primjera bogate hrvatske glazbene i plesne tradicije. Za svoj rad i zasluge u promicanju nacionalne baštine dobio je mnoge nagrade i priznanja.

Ansambl LADO nije samo plesni ansambl. Uz plesne, vokalne i vokalno-instrumentalne koncerte, samostalne koncerte održavaju i Ladarice, Vokalisti Ansambla LADO i Orkestar Ansambla LADO.

Orkestar Ansambla sastavljen je od četrnaest glazbenika - multiinstrumentalista koji sviraju gotovo sva tradicijska glazbala koja postoje na ovim prostorima i sudjeluje na svim koncertima ansambla.*

Glazbenici su u radionici upoznali učenike s brojnim tradicijskim glazbalima od cimbala uobičajenog za sjeverozapadnu Hrvatsku, tambura (bisernice, brača, bugarije, čela), bajsa do mandolina koje predstavljaju glazbenu tradiciju dijela jadranskog područja. Prikazali su i diple, jedinku, dvojnice, trojku, četvorku, sluškinju, strančicu, rog, okarinu, trstenice, gunge, diple bez mješine, šurle, malu i veliku sopilu, lijericu, lončani bas (prdu),  glazbala s mješinama – hercegovački mih, dalmatinski mih, istarski mih, četveroglasne dude, peteroglasne (podravske) dude i gajde. Uz upoznavanje jednostavnih, starih i zaboravljenih glazbala, saznali su i kako i od kojih ih materijala pronađenih u prirodi mogu samostalno izraditi.

Slušajući i upoznajući tradicijska glazbala, susret je brzo protekao. Završio je velikim pljeskom glazbenicima kao zahvala na lijepo i ugodno druženje.

*Dio teksta preuzet s http://www.lado.hr/

Više fotografija pogledajte u fotogaleriji.

 

Radionica stripa s Darkom Macanom

U školi nas je posjetio Darko Macan, poznati književnik, autor stripova, prevoditelj, scenarist, diplomirani povjesničar i arheolog. Održao je radionicu stripa u kojoj su sudjelovali učenici petog razreda.

Darko Macan stripom se bavi od 1988. g. Autor je ili suautor tridesetak albuma. Dobitnik je dviju nagrada vinkovačkog Salona za scenarij i dvaput je bio nominiran za međunarodnu nagradu Eisner za svoj rad na stripu.  Usporedo s crtanjem, piše i strip scenarije za domaće i inozemne izdavače. Paralelno se bavi i prozom. Objavio je četrdesetak priča većinom žanra znanstvene fantastike. Za književni rad nagrađivan je mnogim priznanjima kao što su nagrade Grigor Vitez i SFERA, a osim za djecu piše i za odrasle. Najpoznatija su mu ostvarenja za djecu romani Knjige lažu, Pavo protiv Pave, Žuta minuta te stripovi Vremeplovac, Guja i Zmuja i nezaboravna Borovnica.

Borovnica je serijal stripova o djevojčici koja je drugačija, posebna, glavna s neobičnom frizurom. Smiješna je, razigrana i nestašna, a tek po potrebi može biti i jako dobra...

U radionici su učenici dobili zadatak osmisliti sadržaj stripa čiji je glavni lik bila upravo Borovnica. Prijedloga je bilo mnogo te se o izboru sadržaja i događaja glasovalo demokratski, a g. Macan odabrano je i crtao. Ujedno je učenicima objasnio što je strip i naglasio da je za crtanje potrebno puno prakse, a za pisanje mnogo mašte. S velikim su zanimanjem učenici slušali i gledali nastajanje stripa. Potom su gostu postavili brojna pitanja i za to bili nagrađeni razglednicom. Susret je brzo protekao u ugodnom, neposrednom i duhovitom  ozračju.  Završio je velikim pljeskom, a  za trajnu uspomenu na ovu zanimljivu radionicu ostao je uradak s Macanovim crtežima.

 

Sudjelovali smo u online kvizu školskih knjižničara Kulturna baština 2018

Hrvatska mreža školskih knjižničara i viša savjetnica iz Agencije za odgoj i obrazovanje za stručne suradnike knjižničare aktivno su se uključili u završnicu njenog obilježavanja. Pripremili su kviz za učenike 8. razreda s temom Kulturna baština 2018. Kviz je online proveden u školskim knjižnicama pomoću Adobe Connect komunikacijskog i kolaboracijskog alata. U njegovom provođenju sudjelovala je 31 škola, odnosno 31 stručni suradnik knjižničar iz 13 županija.  Ukupno se uključilo 160 učenika. U našoj školi sudjelovalo je 8 učenika iz 8.b razreda. Učenici su na zabavan način ponovili i stekli nova znanja o bogatoj hrvatskoj kulturnoj baštini čime je potvrđen i slogan kviza - Igrajmo, zabavimo se i učimo. Iz naše županije još su sudjelovale OŠ „Lj. Gaj“ iz Krapine i OŠ Donja Stubica.

Fotografije pogledajte u fotogaleriji.

 

                        Povodom obilježavanja Mjeseca hrvatske knjige i Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica, u školskoj su se knjižnici provodile različite aktivnosti u svrhu promicanja kulturne baštine te važnosti njene zaštite i očuvanja. Potaknute motom Mjeseca hrvatske knjige (U)čitaj nasljeđe!, stručne suradnice škole – knjižničarka, pedagoginja i defektologinja, osmislile su i ostvarile dvije radionice. 

 

Radionica U knjižnici na krilima mašte - upoznaj svoje izvorište!

U radionici pod nazivom U knjižnici na krilima mašte – upoznaj svoje izvorište! sudjelovala je skupina učenika 5. i 6. razreda. Tijekom radionice učenici su upoznali glagoljicu,  najznačajnije kulturno-povijesne spomenike i kulturna dobra RH kao i tradicijske obrte svog zavičaja s popisa nematerijalne baštine UNESCO-a.

 

Radionica (U)čitajmo legende –(o)čuvajmo baštinu!

(U)čitajmo legende –(o)čuvajmo baštinu! bio je naziv druge radionice u kojoj su sudjelovali polaznici INA-e Klik-Klak. Radionica je ostvarena kroz dva susreta. Prvi dio ostvaren je u školskoj knjižnici, a drugi u Muzeju  krapinskih neandertalaca u suradnji s muzejskom pedagoginjom. Učenici su ponovili najznačajnije kulturno-povijesne spomenike grada Krapine, upoznali legendu o Čehu, Lehu i Mehu, učili o životu neandertalaca i izrađivali torbice od umjetne kože i umjetnog krzna pomoću drvene igle, kamene alatke i rafije.

 

Radionica Glagoljam, glagoljamo!

Glagoljica kao posebnost hrvatske baštine u smislu kulturnog i nacionalnog identiteta promicana je radionicom Glagoljam, glagoljamo! Radionica je osmišljena i ostvarena suradnjom knjižničarke i učiteljice Likovne kulture, a sudjelovali su učenici polaznici Likovne skupine i motivirani učenici 6. i 7. razreda.

 

Razredni projekt Baštinimo bajke Ivane Brlić-Mažuranić

    

Uz promicanje kulturne baštine promicali smo i kulturu pisane riječi i čitanja. Čitanjem naglas ostvaren je razredni projekt Baštinimo bajke Ivane Brlić-Mažuranić u sva četiri odjela 4. razreda. Za njegovo provođenje odabran je lektirni naslov Šuma Striborova.

I ove smo godine sudjelovali u Nacionalnom kvizu za poticanje čitanjaOvogodišnji kviz nosio je naziv Do baštine na krilima mašte!, a za ispunjavanje on-line upitnika trebalo je pročitati knjige Snježane Babić Višnjić Andautonac, Nene Lončar Sve o Evi Melite Rundek Letači srebrnih krila te koristiti online enciklopedije i leksikone. Njegovo provođenje u školi ostvareno je suradnjom učiteljica Hrvatskog jezika i školske knjižničarke. Sudjelovali su učenici 6. a, 6. b i 7. a razreda. Školska pobjednica je Edita Pospiš, učenica 6.a razreda.

 

Pričaonica i radionica u suradnji s Gradskom knjižnicom Krapina

  

Nastavljena je i suradnja s Gradskom knjižnicom Krapina te su ostvarene dvije radionice. Pričaonica je dogovorena suradnjom knjižničarki iz Gradske knjižnice, školske knjižničarke i učiteljice 4. b razreda, a likovna radionica suradnjom knjižničarki iz Gradske i školske knjižnice te učiteljice Likovne kulture. Knjižničarke Gradske knjižnice gostovale su u školi i održale pričaonicu u 4. b razredu čitajući priču Kovačeva predionica Štefanije Bernas Belošević iz njezine zbirke pripovijedaka Na zagorskim stazama. Čitanju priče pridružila se i svjetski poznata esperantistica i književnica Spomenka Štimec,  nećakinja Štefanije Bernas Belošević. Učenike je pobliže upoznala sa životom i književnim radom svoje rođakinje. U likovnoj radionici Od kockice do Krapine na gotici sudjelovali su učenici 7. a razreda. Radionica je održana u Gradskoj knjižnici. Tom prilikom učenici su upoznali i oblikovali slova na gotici, zaboravljenom pismu Europe od 12. do 15. stoljeća.

Fotografije pogledajte u fotogaleriji.

 

Književni susret s Nenom Lončar

Povodom završetka Mjeseca hrvatske knjige u našoj je školi 20. i 23. studenog gostovala nagrađivana književnica za djecu i mlade - Nena Lončar. Održala je tri susreta za učenike razredne nastave matične i područnih škola.

Književnica je učenike upoznala sa svojim djelima, nagradama, temama iz svakodnevice o kojima piše. Uz ljubav prema knjizi i čitanju istaknula je i važnu ulogu empatije. Također je učenicima naglasila da nikada ne odustaju od onoga što im unutarnji glas govori,  bez obzira što to zahtijeva puno rada i napora.

Nakon uvodnih riječi knjižničarke, učenice 3.b razreda poželjele su autorici dobrodošlicu recitacijama Čemu služe bake i djedovi što je bio i uvod u predstavljanje knjige Usvojili smo baku i djeda.  Književnica je pričajući o romanu, u kojem suprotstavlja moderan način života s tradicionalnim, učenike potaknula na aktivno sudjelovanje i promišljanje. Tijekom razgovora učenici su istaknuli važnost ljubavi, brižnosti, mudrosti i strpljenja koje im pružaju njihovi bake i djedovi. Upoznajući ih i sa šaljivom pričom Bajka o šeširu koji je imao čovjeka, ukazala je na izvrnute vrijednosti svijeta u kojem živimo. Družeći se s književnicom i dobivajući odgovore na brojna brojna pitanja, vrijeme je proletjelo.

Na susretu s drugim razredom, književnica je održala pričaonicu i tako predstavila knjigu Konradova prodavaonica ptica. U ovu suptilnu priču uključila je i učenike koji su po njenu završetku razmišljali o poruci djela. Pri tom su istaknuli kako ih je Konrad naučio da ne moraju posjedovati pticu i oduzimati joj slobodu da bi uživali u njenom pjevu. Književnica je pričom ukazala da se ničija sreća ne bi smjela graditi na tuđoj nesreći.

Na kraju susreta učenici su velikim pljeskom zahvalili književnici na ugodnom i maštovitom druženju poželjevši ponovni susret. Intervju naših novinara s književnicom bit će objavljen u školskom listu.

Fotografije pogledajte u fotogaleriji.

preskoči na navigaciju